Reisblog Ilona den Hartog

Studeren aan Harvard, net als in de film?

In Peking zagen we dat Chinese ouders met hun kinderen de beste universiteiten van het land bezoeken om ze te inspireren hard te werken op school en te gaan studeren. Ik kan me zo voorstellen dat Amerikaanse ouders hetzelfde doen en hun kinderen dan meenemen naar Boston. Want met bekende universiteiten zoals Harvard University, het Massachusetts Institute of Technology (MIT) en Boston University is dit een hotspot voor studerend Amerika. Vroeger keek ik graag romantische komedies waarin tieners hun dromen waarmaakten en gingen studeren aan Princeton, Berkeley of Harvard. Ik geef graag toe dat ik die films nog wel eens terugkijk en mee droom over het leven aan die universiteiten. Zal het heel anders zijn dan in ons kleine kikkerlandje?

Nu heb ik de kans om zelf te ervaren hoe het eraan toegaat op de oudste universiteit van Amerika, Harvard University. Ik ga geen vakken volgen op de universiteit zelf, maar ga onderzoek doen aan een verbonden onderzoeksinstituut, het Wyss instituut voor biologisch geïnspireerde technologie. Dat sluit dus mooi aan bij mijn studie Biomedische Technologie. Met deze stage van vier maanden rond ik mijn master af en doe ik gelijk buitenlandse werkervaring op om straks een mooie baan te gaan vinden.

Voordat ik start met mijn stage heb ik gelukkig eerst een paar dagen om te wennen aan de stad Boston waarvan ik heb gehoord dat die heel overweldigend kan zijn. Ik kijk er ontzettend naar uit om door de stad te struinen en de lokale mensen te observeren. Is de supermarkt inderdaad zo’n gevaarlijke plaats vanwege de rondvliegende moeders met overvolle boodschappenkarren? Is iedereen helemaal ingepakt in warme kleren en zijn de straten uitgestorven vanwege de kou? Jullie horen het binnenkort!

Vandaag ben ik in ieder geval veilig en zonder te bevriezen aangekomen in mijn kamer na een lange reis vanaf Amsterdam via Londen. Zoals vrienden al zeiden, maak je sneller contact met andere mensen als je alleen reist en de tijd ging dan ook best snel met gezellig en praatgraag reisgezelschap zoals een stel uit New York dat vrienden had bezocht in Londen en België en een wat oudere meneer die wel van rode wijntjes hield en terugreisde van de bruiloft van zijn zoon in Ghana.

Ik ben heel benieuwd welke andere interessante en leuke mensen ik nog meer ga ontmoeten. Tijd dus om te settelen in mijn nieuwe huisje en de stad te verkennen! Tot snel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!