Reisblog Ilona den Hartog

Lezen in de Harvard bibliotheek, gewoon omdat het kan!

Wat is het eerste wat je doet als je in Boston aankomt? Oke, na het boodschappen doen en slapen… Je Harvard ID kaart ophalen natuurlijk! Naast dat het hebben van deze kaart gewoon ontzettend cool is, kun je er ook nog eens ontzettend handige dingen mee! Zo krijg je toegang tot de bibliotheek, mag je gratis mee met de Harvard shuttle bus en nog veel meer. Daarom ging ik op mijn eerste volledige dag in Boston op pad om zo’n waardevol plastic pasje te verkrijgen.

Op naar het Harvard International Office (HIO) om me aan te melden dus maar. Het vinden van het HIO was een uitdaging op zich aangezien het gebouw waarin het zich bevind momenteel verbouwd wordt en ze de ingang hadden verplaatst. Toen ik de ingang eenmaal gevonden had en een gasten sticker had gekregen bij de receptie mocht ik door naar het HIO op de achtste verdieping. Ik dacht dat ik na mijn aanmelding gelijk mijn ID zou krijgen, maar het was meer een check van mijn gegevens en informatie over welke documenten je bij je moet hebben als je wil gaan reizen. Als goed voorbereid persoontje, wist ik al die dingen al dus het gesprek was verder niet zo spannend. Wel gaven ze aan, dat ik mijn ID pas op kon halen op mijn eerste officiële stagedag, maandag de 23ste. Als ik goed was aangemeld kon ik die ochtend vroeg mijn ID ophalen, net als alle andere mensen die die dag, de eerste dag van het nieuwe semester, zouden starten. Het kantoortje bevond zich tegenover die van de HIO. En oh ja, het was slim om bij mijn contactpersoon nog even te checken of ik goed was aangemeld.

Met een assertiviteit waar je U tegen zegt, ben ik toen niet netjes weggegaan om mijn contactpersoon te mailen, maar rechtstreeks naar het ID kantoortje gelopen. Eenmaal daar bleek dat al mijn gegevens in orde waren en ze me mijn ID toch al gelijk konden meegeven en activeren! Jackpot! Helemaal blij en een beetje overdonderd stapte ik het gebouw uit. Ik ben officieel een stagiair bij Harvard!

Op zoek naar lunch liep ik toevallig ‘de Garage’ binnen. Zoals je misschien al wel kunt raden was dit gebouw vroeger een parkeergarage. Nu is het een klein winkelcentrum met een beetje alternatieve winkels zoals een Animee (japanse animatie figuren) winkel, maar ook een Starbucks en een Subway. Mijn subway broodje (hele uitdaging nog om dat samen te stellen zeg!) heb ik opgegeten op een trapje op harvard sqare, uitkijkend op alle prachtige gebouwen van Harvard. Kennelijk doen lokale mensen dat niet zo vaak, want verschillende mensen keken me een beetje raar aan en op een gegeven moment kwam een beveiliger vragen of alles goed met me ging…

Dat leek me een uitgesproken moment om te gaan testen of mijn ID al actief was en na een rondje te hebben gemaakt langs de hoogtepunten van de campus ben ik de Widener Library binnengegaan met mijn actieve Harvard ID pas. Ik vond het al heel leuk dat ik überhaupt naar binnen kon, maar heb mijn ogen uitgekeken. Wat een prachtige bibliotheek is dat! Hele statige trappen, hoge plafonds en van die studieruimtes omringd door boeken en met ouderwetse lampjes met lampenkappen op alle tafels. Net als in de film… Ik vond het echt een heerlijke plek, voelde me helemaal ontspannen worden en heb daarom lekker een half uurtje gezeten in een van de statige maar heerlijk zittende leunstoelen. Hier ga ik zeker nog eens naar terug!

Na deze luxe en ontspanning was het tijd om mijn avontuur door Cambridge (de wijk waarin de Harvard campus ligt) verder te verkennen. Ik ben door de Harvard winkel gelopen die zo groot is dat hij verspreid is over drie verschillende gebouwen, maar wel zo duur is dat je er alleen naar wil kijken en niks wil kopen. Ze hebben wel echt prachtige spullen, dus ik ga denk ik toch maar sparen voor zo’n mooie Harvard trui en een lederen boekje met logo. Na mijn route te hebben vervolgd naar de rivier die Boston van Cambridge scheid, heb ik de Harvard Shuttle terug genomen tot een halte vlak bij mijn huis. Die shuttle was ook een ervaring op zich! Mijn prachtige gratis plastic kaartje (Harvard ID) verschafte me toegang tot een wereld waarin reizen met het OV prettig en fijn word! Naast het ontspannen zitten in heerlijke, ruime, rood fluwelen stoelen mét Harvard logo op de hoofdsteun wordt er ook nog eens klassieke muziek gedraaid. Wanneer mag ik weer?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!