Reisblog Ilona den Hartog

Genieten van de laatste loodjes!

Vanaf het eerste moment dat ik in Boston aankwam voelde ik me thuis. Ik werd met open armen ontvangen in mijn huis en in mijn onderzoeksgroep. Vanaf het eerste moment was er vertrouwen, waren er kansen en was er de bravoure om nieuwe dingen te proberen. Zonder angst om te falen en met rotsvast vertrouwen in eigen kunnen. Uit alles straalt dat als je hier bent, dat je het verdiend hebt om hier te zijn. Dat betekent niet dat je niet hard hoeft te werken, integendeel zelfs. Maar je werkt hard omdat jij dat wilt, omdat je nog beter wil worden, omdat je nieuwe stappen wilt zetten, omdat je meer wilt leren en ontdekken, maar nooit omdat het moet. Wat een heerlijke ervaring was dat!

Voor het eerst sinds lange tijd heb ik de touwtjes weer in handen, heb ik het gevoel dat ik de controle weer heb over mijn leven. Ik voel me nu weer in balans. Kan weer hard werken én hard genieten. Sinds kort heb ik ook echt heel veel zin in de toekomst. In plaats van een zwart gat na het afstuderen, zie ik nu een wereld vol mogelijkheden. Samen met Stefan wil ik onze wereld herontdekken. Ik weet nog niet precies wat ik wil, wat de perfecte plek voor mij is. Maar wat het ook wordt, een PhD, een baan in de industrie of een traineeship, ik ben niet meer bang, maar nieuwsgierig. En dat voelt goed!

De afgelopen maanden heb ik me vooral gefocust op het leven hier in Boston. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te zien en te ontdekken en nieuwe mensen te leren kennen. Ik heb uitstapjes gemaakt naar Stan in Philadelphia, naar Paul in New York en met Phillip en Emma naar de Niagara Falls in Canada. Ik ben er ook in mijn eentje op uitgetrokken. Mijn allereerste dagje snowboarden in echte sneeuw op een berg en een dagje uitwaaien aan zee in Rockport. Wat ik ook heel bijzonder vond was het zeilen op de Charles River, met mijn begeleidster Noemie en haar Belgische vriend Nick. Ik heb geprobeerd te leven alsof dit mijn thuis was en zo voelde het ook. Eten met huisgenootjes, hardlopen met Phillip en naar groepslessen in de sportschool, stappen met collega’s en hiken, naar musea en naar evenementen in de stad met een random mix van huisgenootjes, collega’s en overige awesome mensen J

Ik heb wat minder contact gehad met vrienden en familie in Nederland, maar dat betekent niet dat ik jullie niet heb gemist. Ik kijk er echt naar uit om weer met jullie allemaal bij te kletsen en leuke dingen te doen. Zonder al jullie support en liefde was ik hier nu niet geweest en daarvoor ben ik jullie oneindig dankbaar!

Voordat het zover is en we kunnen gaan genieten van de Nederlandse zomer, is het eerst tijd voor nog een heel bijzonder avontuur. Samen met pap, mam en Niels ga ik 18 dagen de nationale parken in het zuidwesten van Amerika verkennen. Het belooft een geweldige tocht te worden met heel veel kilometers te rijden en met heel veel mooie dingen om te zien. Als we onze camper weer teruggebracht hebben in Los Angeles, gaan zij weer terug naar Nederland, maar mag ik nog even verder… Op naar Miami om samen met Stefan Florida te ontdekken! Ik kijk er heel erg naar uit om met hem samen dit geweldige avontuur af te sluiten en samen weer naar huis te gaan.

Tot over 34 dagen in Nederland!

Reacties

Reacties

Thea

Wauw, wat een mooi bericht! De kracht en de energie spat er vanaf. Op naar een mooie toekomst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!